2015年11月7日 星期六

我家囝囝是這樣長大的 の 生活瑣碎事

某次媽媽生日, 一家人到酒店食飯慶祝. 下車時, 酒店門口的接待叔叔來為我們開車門, 囝囝驚奇地問: "點解叔叔咁好幫我地開車門既?"

"係呀~ 叔叔咁好人, 咁你要同叔叔講咩呢?" ^^

"唔該叔叔~"

本是個溫馨畫面, 誰知步入酒店後, 我媽突然向囝囝後加一句: "如果你唔努力讀書, 將來就要做開車門喇, 所以你要比心機知道嘛".... (我即時 O 嘴, 估不到忽然被殺個措手不及! 還要期望身邊冇人聽到....)

返到屋企, 又要糾正返囝囝觀念....

有些老人家的教導方式比較直接, 方法未必會正確, 大家懂的, 說的人無心, 怪亦無謂. 畢竟大家小時候也總聽過不少類似說話, 例如 "你不勤力讀書將來便要去掃街 / 倒垃圾" 等等....

但這種威嚇對小朋友有用嗎?

對一個每日同我爭住倒垃圾的 6 歲小朋友來說, 倒垃圾不知幾好玩! 開車門仲好玩!! 事實上, 不少做清潔的叔叔 / 嬸嬸憑勞力養活一家幾口, 才是最值得尊敬的人, 我親生爸爸也是其一, 憑一雙手養大我 3 個繼弟妹.

而對年青人來說, 心底裡我當然不希望自己長大後要掃街 (或訓街), 有誰不想坐 office 嘆冷氣? But on the other hand, 也會掀起另一種反叛情緒, 掃街 / 倒垃圾又有何不妥?! 也是正當職業喔, 不是說職業無分貴賤嗎? 讀書不成亦不代表將來沒成就對吧?

所以說用這種舊式、兼具階級觀念的想法去教導小朋友, 是非常不合時 (亦很無禮).

小朋友是一張白紙, 在他 / 她們心目中並無分職級, 無論工人姐姐 / 清潔嬸嬸等等, 任何長輩都應該要尊重, 是基本的家教及禮貌, 亦沒有人或事可 take it for granted, 如果人家幫了你便要心存感激, 無論只是萍水相逢都好.


Speaking of appreciation, 我老公是非常的愛順手幫人開門, 甚至最近仲進展到會車同區同路的陌生人上班! 

(他說是 "資源共享".... errr....真夠薑!)

偶爾他也會抱怨一兩句, 說現在的人也真沒禮貌, 幫完都唔會講聲唔該.

現世代的人禮貌的確比以前差, 相信大家亦認同.

我問老公: "咁如果明知人地唔會講唔該, 你仍會繼續做嗎?"

"會呀, 不過條氣唔順之嘛"

"就是嘛~ 無謂因為其他人沒禮貌, 而去改變你鐘意開門同做免費司機的性格 (奸笑), 正如我花時間寫 blog / 回覆人家的問題, 也不為要人 appreciate, 自己鐘意又開心就 ok~"

但話分兩頭, 如果大家都吝嗇 "唔該" 兩粒字, 將來這類肯為大家開門的 gentlemen 也會愈來愈少吧?? Quota 總有用完的一天? (的確已經少了好多....)


回到如何教導囝囝 "你唔努力讀書將來就要做 xxx" 的問題.....

囝囝讀書資質的確不高, 甚至被老師評為有學習障礙, 但 "你唔努力讀書將來就要做 xxx" 之類的說話, 我是絕對不會說的.

小孩子總有喜歡的物品, 例如囝囝喜歡車, 說爸爸駕車時好有型, 自己長大後一定要買部 mini cooper. 我會說好喔, 那你便要勤力讀書, 將來找份好的工作, 便能儲錢買你自己的車子. 爸爸小時候也需很用功讀書, 現在才能買到車子給你及妹妹坐的.

唯有這樣去引他讀書吧, 雖是公式化老土答案, 卻也是事實.

再說現時實在有太多小朋友, 以為所有物品都隨手可得, 問父母就有....

所以由囝囝懂事開始, 我便灌輸他嚴禁 "老奉" 的觀念. 工人姐姐是爸爸請來看管你的, 並非請來服侍你, 自己用過的東西要自己執拾, 開飯前後要幫手, 食完飯要自己清理, 衫要自己執, 玩具不到大時大節不會買, 自己的物品要珍惜, 弄壞了不會再買新等等.....

還有更重要的是.....

媽媽不是你的工人, 你才是媽媽的工人, 去超市請幫手拎野~ 呵呵呵~

知道自己的排位是很緊要的, 就如我媽小時候經常讚我, 很清楚自己在家的排位是位於幾隻小狗之下, 我才是狗狗們的奴隸 wakakakaka~

不過囝囝自細倒是非常乖巧, 除了返學較心散之外, 平常出街已是個 mini gentleman.

跟 2 歲的妹妹完全是 2 種性格, 妹妹是受盡萬千呵護的百厭妹, 一不如意就上演粵語長片式、噗一聲坐落地 "嗚~嗚~" 兩聲的飲泣戲份, 一日至少公演 10 次.....

妹妹的公主病, 是由我家 2 位大小 gentlemen 煉成的??



16 則留言:

  1. i like ur blog so much ^^
    Isa, 想問下眼霜有推介嗎? 我20歲, 偏油, 有小小黑眼圈, 想問 Loreal "White Perfect Miracle"眼霜啱用ma? Thanks!

    回覆刪除
    回覆
    1. White Perfect Miracle 都好 ok 的, 我日間都係用緊佢, 會有少少即時撫平眼紋及丁點提亮效果, 質地又不會太油或黏身, 也很適合 age 20 用~

      刪除
  2. 睇咗你個Blog好幾年了,很認同你嘅想法,喺你呢個Blog學到好多野,斷續努力同埋多謝你

    回覆刪除
  3. Isa您好,請問您對melvita bb cream有什麼意見?謝謝。

    回覆刪除
    回覆
    1. 這支我未親身用過, 只是在店內試過質地, 所以實際塗上後效果如何抱歉我並不清楚, 不過質地摸上手就覺得都幾 ok, 夠貼皮膚及水嫩, 只是我嫌它 SPF 太低及遮瑕度不算太高而已~

      刪除
  4. Isa, beauty blender適合用黎上nars tinted moisturizer嗎? 同埋一個可以用幾耐, 需要經常換嗎? thx

    回覆刪除
    回覆
    1. 是可以, 但 tinted moisturizer 最好還是用手上, 妝效才會更持久, 而粉底オ用粉樸上更好~ 一個 beautyblender 約可用到 6-7 個月, 但不計中途的人為破損 (如洗得太大力令它破損), 或清洗後未乾便收埋而引至它 "發毛" 的情況~

      刪除
  5. Isa, is NARS Audacious Mascara smudge proof?

    回覆刪除
    回覆
    1. 是 smudge proof 的, 掃上後整天也不覺會溶化或甩色~

      刪除
  6. Isa, 我想帶我先生去做facial 呀? 有冇好好好介紹呀?
    之前見你BLOG有提過Ruby, 接待男賓嗎? (我又有其他美容院PLAN在身, 唔可以一齊join,,,)@@ 怕Ruby唔接><
    如果唔接既話, 有冇其他好好好介紹for man facial呀? @@

    回覆刪除
    回覆
    1. 問左了, 唔接男賓@@
      Isa有冇另一間可以for men介紹呀? 最好有好好既針清手勢~
      唔該Isa~ ^^

      刪除
    2. hihi~ 抱歉呢方面我都唔係試過太多間, 因為我老公都係搵 Ruby 做開 facial (Ruby 其實都接男賓的, 不過就只限於熟客們的男友或老公), 而其他的我做過認為 ok 的有 Osais Beauty, 有接男賓: http://www.wateroasis.com.hk/cn/group-business/beauty-services/oasis-homme

      刪除
    3. 不過手勢就要視乎每個美容師, 我都唔敢講會不會個個都同樣好, 因為集團式較多美容師, 會一定冇 Ruby 咁穩陣, 因為得佢 1 個~

      刪除
  7. always follow your blog and facebook, really like this post that you shared your parenting skills here. thanks!

    回覆刪除
  8. good thing right who don't utilize the cash would we be able to discover copula citizens possibly their children perhaps Online Wealth Markets the unborn they’re not voting yet do that and in the nineteenth century individuals put money into banks now they as of nowprofiting just by sitting on it in light of the fact that costs were going down however they place the money in.


    http:/www.x4facts.com/online-wealth-markets/

    回覆刪除